De chip is geoptimaliseerd voor gebruik in combinatie met het online dashboard van Integron: Employee Heartbeat. “Energiezuinigheid en omvang geven hierbij de doorslag, want de chip wordt namelijk geïnjecteerd in medewerkers voor het continu monitoren van lichaamstemperatuur; een thermometer als het ware”, aldus Egbert Engelfriet, Managing Director bij Integron.
Met behulp van het geavanceerde algoritme is het mogelijk om de gemoedstoestand van de medewerkers te monitoren gedurende hun werkdag. Zo zijn potentiële problemen vroegtijdig te herkennen en kan erop geacteerd worden zonder tussenkomst van feedback vragenlijsten.
Engelfriet vervolgt: “Er is nog nooit een chip geweest zoals INTEBOT. De chip bouwt voort op bijna 30 jaar ervaring in ons vakgebied en luidt een nieuw tijdperk in voor continu medewerkerfeedback”.
De aankondiging van INTEBOT gaat gepaard met meer nieuwe ontwikkelingen zoals de versnelde API en een nieuwe nachtmodus in het dashboard. De volledige lijst met vernieuwingen lees je hieronder:
Algemeen
- Onze tekstanalyse biedt nu ook ondersteuning voor de talen ”Duits”, “Bahasa (Indonesisch)”, ”Valeriaans” en ”Klingon”.
- Nieuw in onze dashboards: Nachtmodus. Speciaal voor iedereen die liever midden in de nacht analyses doet.
- API versneld: Door de mouw van Customer Heartbeat in te korten, is het makkelijker voor de API om eruit te komen*.
- Om ervoor te zorgen dat er in het actiemanagement plaats is voor iedereen introduceren we de extreemlinkse en extreemrechtse loops.
- Bij alerts sturen we nu een passend geluidsfragment mee.
- We gebruiken vanaf nu nieuwe symbolen voor de NPS persona’s, zodat in één opslag duidelijk is wat we ermee bedoelen.
- Promoter: een veer
- Passive: een zeester
- De Tractor: behoeft geen verdere toelichting

Tegeldashboard

- Nieuw in het tegeldashboard: tegelwijsheden van onze directie.
- Ook nieuw in het tegeldashboard: tegelonwijsheden. Volg deze vooral niet op.
- Gamification in het dashboard: om de scores in het tegeldashboard te tonen, is het vanaf heden eerst nodig om 2 van dezelfde tegels bij elkaar te zoeken.
- Al onze tegels hebben een nieuwe knop waarmee je de tegel kan toevoegen aan jouw winkelmandje. Na betaling zullen we deze 3D laten printen en naar je opsturen, zodat je hem een mooi plekje kan geven.
- Naast vierkante tegels hebben we vanaf nu ook de mogelijkheid om tegels de vorm te geven van een driehoek of hexagon.
BI Dashboard
- Artificial Dashboard Intelligence (A.D.I.): Speciaal voor nieuwe gebruikers van ons BI Dashboard hebben we A.D.I. ontwikkeld. A.D.I. geeft je tips en tricks voor het gebruik van het dashboard.
- Om de honger naar informatie te stillen hebben de cirkeldiagrammen in ons dashboard nu altijd de vorm van een taart. We hebben de varianten slagroom, kruisbes en kers.

*Integron is niet aansprakelijk voor de schade die de API aanricht. Primaten zijn nogal onvoorspelbaar.
De medewerkersbeleving bij organisaties in Nederland is op enkele vlakken vooruit gegaan. Medewerkers zijn meer betrokken bij hun organisatie. Verder is de sollicitatiedrang iets minder aanwezig. Onder andere omdat werkgevers de salarissen van medewerkers vaak hebben verhoogd. Toch brokkelt het enthousiasme bij werkend Nederland over de werkgever af en daalt het zelfs naar bijna het nulpunt.
Organisaties die het beste uit hun klanten en medewerkers halen in het zonnetje gezet
Na een kleine opleving is de groei van de Net Promoter Score (NPS) gestagneerd. Deze is +17, net als afgelopen jaar. Het is organisaties dus niet gelukt om de stijgende trend voort te zetten. De NPS is als graadmeter belangrijk om klantloyaliteit in beeld te brengen. Wel zijn er verschuivingen binnen branches, waarbij sommigen beter en anderen slechter scoren dan in afgelopen jaar. Zo blijkt uit het recente NPS benchmarkrapport ‘Customer Experience in Nederland 2025’, dat is gebaseerd op meer dan 200 klantonderzoeken die onderzoeks- en adviesbureau Integron in negen branches uitvoerde, waaronder industrie, bouw en installatie, transport en logistiek, ICT, en groothandel.