Het MTO en KTO laten zien dat er nog altijd  werk aan de winkel is. Het blijft nu eenmaal een continu proces. We gaan uiteraard weer opvolging geven aan de feedback.

Jeroen Keus, directeur van Keus Schoonmaak

Onlangs heeft Integron in het kader van het meerjarenprogramma weer een medewerkers- en klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. “Laat ik er niet omheen draaien: ik ben niet echt tevreden over de resultaten. Het gemiddelde cijfer bij het KTO van 7,38 valt me nog mee, maar ik zie dat het onderzoek lang niet altijd door onze contactpersonen of de persoon die weet wat er is ingekocht wordt ingevuld. Dat heeft uiteraard onze aandacht en dat betekent dat wij de voorbereiding met de juiste e-mailadressen nog zorgvuldiger moeten doen. Voor een ander deel zien we dat ook de communicatie met onze rayonleiders een punt van aandacht is. In sessies die we met Integron en onze rayonleiders hebben gehouden, hebben wij op voorhand al aangegeven deze functie een andere invulling te gaan geven. De feedback uit het KTO bevestigt de noodzaak hiertoe. De rayonleider wordt een operationeel manager, waarbij de competenties en taken anders zijn dan die van een rayonleider, zoals wij tot nu kenden. De operationeel manager krijgt in deze nieuwe invulling alle tijd voor onze medewerkers en klanten en is dan niet meer bezig met randzaken”, zegt Jeroen Keus.

Opvolging feedback

Over het medewerkerstevredenheidsonderzoek is Jeroen redelijk tevreden. “Met een 7,62 zitten we boven de benchmark, maar zeker waar het onze medewerkers betreft, wil je natuurlijk hoger scoren. In december 2023 hebben we bijvoorbeeld de medewerker-app gelanceerd die de betrokkenheid van onze medewerkers moet vergroten. We zien dat deze weliswaar wordt gebruikt, maar lang niet door iedereen. We hebben dus kennelijk nog niet de verbinding weten te maken met alle collega’s. Ook dat heeft onze aandacht. Verder gaan we samen met Integron de resultaten van het MTO en KTO bespreken. En deze resultaten samen met de acties die we ondernemen ter verbetering kenbaar maken richting medewerkers en klanten.  Vervolgens gaan we opvolging geven aan de feedback. Het MTO en KTO laten zien dat er nog werk aan de winkel is. Het blijft nu eenmaal een continu proces. Het programma eindigt eind 2024 begin 2025. Tot die tijd zal Integron nog enkele sessies  begeleiden.

Wordt vervolgd! In deel 5 lees je over hoe Keus Schoonmaak uiteindelijk terugkijkt op het programma en wat het het bedrijf heeft gebracht op het gebied van employee en customer experience.

Lees hier de voorgaande delen van het programma:

Wil je ook loyale en terugkerende klanten?

Ontdek onze onderzoeks- en adviesoplossingen voor Customer Experience Feedback.

Ook het beste uit jouw klanten halen?

Vraag een offerte of informatie aan via onderstaand formulier.

Hidden
Hidden
Naam(Vereist)
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Privacy en cookie statement

Ik help je graag verder

Contact-Marit
Marit Luijten
Senior Consultant Customer Experience